نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4196
-
الف
+

«نادره بدیعی» نویسنده «سفرنامه تاجیکستان و سمرقند و بخارا» درگذشت

«نادره بدیعی» از فعالان حوزه گسترش دوستی کشورهای فارسی زبان درگذشت.

به گزارش آی فیلم 2، بانو نادره بدیعی از افراد شناخته شده و فعال در حوزه گسترش دوستی کشورهای فارسی زبان خصوصا ایران و تاجیکستان دار فانی را وداع گفت.

وی یکی از اعضای برجسته انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و از نویسندگان و پژوهشگران این حوزه بود. او چندین سال در بین تاجیکان و اویغورهای چین به سر برده و پژوهشهای ارزشمندی درباره این مردمان و تاثیرات فرهنگ و هنر ایرانی در کشور پهناور چین منتشر کرده بودند.

نظام الدین زاهدی  سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران که یک شخصیت فرهنگی نیز در تاجیکستان به حساب می آید و پیشتر رئیس دانشگاه خجند و نیز قائم مقام وزیر خارجه کشورش بوده است، چندی پیش در آئین رونمایی از کتاب "سفرنامه تاجیکستان و سمرقند و بخارا" اثر نادره بدیعی که از شبکه آی فیلم 2 نیز نشر شد، کتاب او را "مهرنامه ای برای دو ملت ایران و تاجیکستان خواند که همچون دیگر آثار فرهنگی مشترک دو کشور می تواند تحکیم بخش وحدت دو ملت تاجیکستان و ایران باشد".

بانو بدیعی در چند سال اخیر با وجود دردهای جسمانی ناشی از بیماری اش در اکثر نشست ها و رخدادهای فرهنگی مربوط به اشتراکات ایران و تاجیکستان حضور فعال داشت. 

هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و تاجیکستان در پیامی این ضایعه را تسلیت گفته است.

شبکه تلویزیونی آی فیلم 2 به عنوان یکی از رسانه های فعال در حوزه نزدیکی کشورهای فارسی زبان خصوصا تاجیکستان، مصیبت وارده را ضایعه ای جبران ناشدنی برای فعالان این حوزه می داند و از درگاه ایزد منان برای آن مرحومه، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل، مسألت دارد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر